Global Network Communication and the Rational Person
DOI:
https://doi.org/10.52575/2712-746X-2021-46-4-662-667Keywords:
virtual man, discourse, network communications, information flows, scientific rationality, nonlinear thinkingAbstract
This article deals with the problem of natural modifications of knowledge and rationality as a universal value of European culture. on the network world order that is becoming the norm and the objective reality of modern existence, Comprehended the issues of axiology rational values in the transition from traditional linear thinking as the heritage of European science classic to outside the box – nonlinear models and to models of thinking and acting. The need for the latter is explained by a number of "fateful" conditions and factors that largely determine the risk, instability and instability of the ontology of humanity in the current era. In terms of the growing power of virtualization freedom, promotion of identity in the space of Internet discourse, the author raises the problem of ethical boundaries and moral reserves "virtual person", and the broader culture of virtual communication media and information flow.
Downloads
References
Дунаев Р.А. 2009. Антропологическое измерение виртуальной реальности. Научные Ведомости Белгородского государственного университета. Философия Социология Право, 8 (63): 141–148.
Ефимов Е.Г. 2015. Социальные интернет-сети (методология и практика исследования). Волгоград, Волгоградское научное издательство, 168 с.
Игнатов М.А. 2018. Понятие «сеть» в современной науке и философии. Научные ведомости БелГУ. Серия: Философия. Социология. Право, 43(3): 408–413. DOI 10.18413/2075-4566-2018-43-3-408-413
Конопатов С.Н., Старожук Е. А., Румянцев С. Н., 2019. Развитие образования: кросс-парадигмальный подход. Открытое и дистанционное образование, 1(73): 13–21. DOI: 10.17223/16095944/73/2
Никонова И.А. 2012. Проектный анализ и проектное финансирование. М., Альпина Паблишер, 154 с.
Петров М.К. 1995. Искусство и наука. Пираты Эгейского моря и личность. М., Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 140 с.
Савотченко С.Е., Дунаев Р.А., Перепелкин И.Н. 2019. Критерии использования социальных сетей в образовательной деятельности. Открытое и дистанционное образование, 1 (73): 53–60. DOI: 10.17223/16095944/73/7
Чванова М. С., Киселева И. А., 2017. Проблемы дистанционного обучения в сети интернет. Вестник тамбовского университета. Серия: естественные и технические науки, 22 (5-2): 1200–1203. DOI: 10.20310/1810-0198-2017-22-5-1200-1203
Шамардин Н.Н. 2016. Общество «знаний»: философско-методологический и науковедческий анализ. Дис. … канд. филос. н. Белгород, 160 с.
Шенцева Е.А. 2012. Сетевой подход в контексте философского дискурса. Вопросы философии, 8: 42–49.
Kuznetsov A., Zhikharev A., Kurganskaya O., Kuznetsova A. 2019. Characteristic features of relationships between intelligence and imagination in the synthesis of conceptualized forms of knowledge. SHS Web of Conferences 72 (01020). URL: https://doi.org/10.1051/shsconf /201972010 20
Abstract views: 155
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2021 NOMOTHETIKA: Philosophy. Sociology. Law
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.