Representations of Sociocultural Changes in Modern Media
DOI:
https://doi.org/10.52575/2712-746X-2022-47-2-368-372Keywords:
media representation, sociocultural changes, digitalization, mass media, media space, culture of societyAbstract
In the era of the formation of digitalization, it is impossible to study the socio-cultural development of society outside the processes of information exchange. The author examines the processes of communication in modern media in the context of socio-cultural changes: how the channels of circulation of values, norms, behavioral models change. Media are becoming an important factor in the formation of social ties, relationships, differentiation and integration of society. They influence the ideological, social and psychological attitudes, moral and value orientations of both individuals and society as a whole. Accordingly, the mass media as a social institution inevitably become an important factor in the development of society's culture.
Downloads
References
Бакулев Г.П. 2019. Массовая коммуникация: Западные теории и концепции. М., Аспект Пресс, 176 с.
Дзялошинский, И. М. (2015). Интернет в системе медиапространства. Медиа. Информация. Коммуникация, 13: 46–58.
Замараева Е.И. 2021. Социокультурные трансформации в эпоху цифровизации. Вестник Финансового университета. Гуманитарные науки, 11(1): 43–48. DOI: 10.26794/2226-7867-2021-11-1-43-48
Ильинова Е.Ю., Волкова О.С. 2016. Когнитивно-дискурсивный аспект медиарепрезентации события. Вестник Московского государственного лингвистического университета. Гуманитарные науки, 7(746): 87–95.
Кастельс М. 2004. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе. Пер. с англ. А. Матвеева; под ред. В. Харитонова. Екатеринбург, У-Фактория, 328 с.
Короченский А.П. 2019. Постжурналистика как рыночный эрзац журналистики. Век информации, 7(2): 18–26
Кузнецова Е.И. 2021. Медиаконвергенция как социальный феномен цифрового техногенного общества. Общество: философия, история, культура, 9(89): 18-21.
Маркина В.М. 2016. Репрезентация других в медиа: (вос)создание стереотипов и контрстратегии изображения инаковости. Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены, 3: 147–158.
Челышева И.В. 2016. Социокультурное поле медиа: реальность, коммуникация, человек. М., МОО «Информация для всех», 178 с.
Tester K. 2001. Compassion, Morality and the Media. Buckingham: Open University Press
Abstract views: 116
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2022 NOMOTHETIKA: Philosophy. Sociology. Law
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.